Contact

Formulier

Dankjewel!

Wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen
Oops! Something went wrong while submitting the form.
FAQ

Zijn er vragen?

Mocht u vragen hebben, advies willen over de verkoop van uw woning, of als huurder een probleem hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen via bovenstaand formulier. U kunt ons ook bellen of mailen.

Wie is verantwoordelijk voor onderhoud?

Wij hebben als beheerder van uw woning standaard richtlijnen, deze staan weergegeven op de website van rijksoverheid.nl. Heeft u vragen hierover of bent u niet zeker of het onderhoud voor u is of voor ons? Dan kunt u een email sturen naar beheer@variavastgoed.nl

Hoe kan ik een storing melden?

Bij een storing kunt u klikken op het huudersportaal, dit portaal vindt u op de pagina“Huuders”. Indien u niet verder komt in ons huudersportaal dan kunt u een e-mail sturen naar beheer@variavastgoed.nl. Vergeet in uw e-mail niet om uw adres en contactgegevens te vermelden. Graag altijd foto's meesturen met uw melding.

Mag ik zelf aanpassingen doen aan de woning?

Overleg bij elke aanpassing met VariaVastgoed, wij houden de woning graag in originele staat. Voor bouwkundige wijzigingen heeft u schriftelijk toestemming nodig vanVariaVastgoed. Houd er rekening mee dat de woning weer in originele staat opgeleverd moet worden aan het einde van de huurperiode.

WAAROM WORDEN ER SERVICEKOSTEN GEREKEND NAAST MIJN HUUR?

Servicekosten zijn kosten die boven op de kale huur van een woning komen. Bijvoorbeeld voor schoonmaak en werkzaamheden aan de algemene ruimtes. Indien u de woning inclusief gas, water en elektriciteit huurt betaalt u ook hiervoor kosten, dit noemen wij nutsvoorzieningen. Deze kosten zijn gebaseerd op een schatting of op basis van de jaarlijkse eindafrekening van de voorgaande periode.

IK ZOU GRAAG EEN HUURDERSVERKLARING ONTVANGEN NA MIJN HUURDERPERIODE.

In de meeste gevallen ontvang je een voor opgestelde huurdersverklaring. Wij zijn bereid deze te tekenen indien alle informatie klopt en deze naar waarheid is ingevuld. Wij ondertekenen het formulier en zullen deze dan retour sturen. Je kan hiervoor een verzoek sturen naar beheer@variavastgoed.nl of deze vraag indienen in ons huurdersportaal.

HOE KAN IK DE HUUROVEREENKOMST VAN MIJN WONING OPZEGGEN?

De huurovereenkomst kan worden beëindigt nadat de minimale huurperiode van de huurovereenkomst is verstreken. In de meeste gevallen is de opzegtermijn van een huurovereenkomst één kalendermaand. Wij eisen de opzegging van de huurovereenkomst zowel per aangetekende brief als per email te ontvangen.

IS HET MOGELIJK OM MIJN HUUROVEREENKOMST EERDER TE BEËINDIGEN?

Dit ligt eraan welk type huurovereenkomst wij met u hebben. Indien dit niet in het contract vermeld staat is dit niet mogelijk. U zou een verzoek kunnen dienen, deze zullen wij dan naar situatie beoordelen. Houd er rekening mee dat u aansprakelijk blijft tot het einde van de huurovereenkomst. Wanneer de woning opnieuw verhuurd zal worden voordat de contractuele datum eindigt, blijft u aansprakelijk, dit vervalt op de datum waarop de volgende huurovereenkomst van de nieuwe huurder zal ingaan.

WAT ZIJN DE VERVOLG STAPPEN NA HET OPZEGGEN VAN MIJN HUUROVEREENKOMST?

Na het opzeggen van uw huurovereenkomst ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging met de exacte einddatum van uw huurcontract. Op de laatste dag van uw huurperiode plannen we een afspraak voor de eindinspectie. Tijdens deze inspectie controleren we of de woning in de afgesproken staat is achtergelaten. U levert vervolgens de sleutels in, en daarmee is het proces afgerond.

WANNEER MOET IK MIJN SLEUTEL INLEVEREN BIJ OPZEGGING HUUROVEREENKOMST?

Na opzegging van de huurovereenkomst zal de check out datum ingepland worden. Hierbij zal ook een sleutel overdracht plaatsvinden, dit zal voor einddatum van de huurovereenkomst plaats gevonden moeten hebben.

WANNEER ZAL IK MIJN BORGSOM TERUGKRIJGEN?

Als je aan VariaVastgoed een waarborgsom hebt betaald (van in de meeste gevallen, één of twee maanden huur), dan zal deze binnen één maand na eindigen van de huurovereenkomst teruggestort worden. Indien er kosten ingehouden worden van je waarborgsom, kan het zijn dat deze handelingen vertraging oplopen en dit langer duurt. We kunnen het restant van de waarborgsom dan pas terugstorten als de inhouding bekend is.